Latest Posts

    Sorry, no posts matched your criteria.

Jonas Helander-Claesson

Jonas Helander-Claesson

Jonas flyttade till Uppsala för att påbörja sina studier och följde med en kompis för att prova på Pole dance. Efter första prova-på-lektionen anmälde han sig direkt och har nu i två och ett halvt år dansat hos oss.

”Jag vill att du som dansare skall ha så roligt som möjligt där nivån på mina lektioner anpassas efter gruppen men också till individuell person. Jag kommer försöka hjälpa alla till att utvecklas så bra som möjligt. På mina lektioner kommer det vara fokus på teknik och styrka för att förebygga slitskador. Med dansen kommer du får en stark kropp, du kommer få ett bättre självförtroende och en starkare självkänsla. Alla kan dansa och ha kul!”

Här har du en spelista som jag gjort: https://open.spotify.com/user/u.staffan.c/playlist/3un7f8AEOVvyv6glvkJSry

Pole dance

Youtube klipp från dansklassen på Uppsala Danscenter! Klicka här

Vi vill att du ska utvecklas och få ut det mesta av din träning! Alla medlemmar är välkomna att träna 2 ggr/veckan på våra Pole Socials under terminens gång. Detta ingår i kursavgiften. 

Pole dance är en mycket vacker sport som kombinerar dans, akrobatik och styrka på hög nivå. Många likheter kan hittas mellan pole dance och den akrobatiska cirkuskonsten chinese pole samt den indiska sporten mallakhamb. Som tränings- och motionsform har pole dance växt explosionsartat de senaste åren, och expanderar fortfarande i hela världen. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av vare sig dans eller gymnastik för att börja träna pole dance. Utifrån din egen förmåga kommer du att utveckla styrka i hela kroppen och förbättra din smidighet samt kroppskontroll. Innan du vet ordet av gör du saker du aldrig trodde var möjligt med din kropp. Pole dance rekommenderas inte till gravida då magmuskulaturen används mycket under träningen. Om du har problem/skador i axlar och handleder bör du kontakta din läkare innan du anmäler dig till en kurs. Ta gärna med en egen liten handduk att torka av svettiga händer med. Ta också av smycken som ringar, armband, klockor och halsband då dessa kan skada både dig och stången. Kom i tid till lektionen. Uppvärmningen är en mycket viktig del i träningen för att undvika skador. Vår åldergräns har inget att göra med att det på något sätt är en ”barnförbjuden” träningsform. Men då många trick och snurra kräver att man har tränat upp en del styrka och teknik har vi valt att sätta en åldersgräns på 15 år. Vi tränar barfota och du bör ha på dig hotpants och en sporttopp under dina vanliga träningskläder. Hudkontakten krävs för att kunna utföra de trick vi ska lära oss.

Ålder Nivå Start Dag och tid Pris Plats Ledare    
Pole Dance, 15 - 100 år, N
Start 13/9. Tors 18.00-19.10 12 ggr.
Ledare Jonas.
15 - 100 år N 13/9 Tors 18.00-19.10 12 ggr 1995:- S:t Olofsg. 40 Jonas Info/Boka Endast 2 platser kvar »
Pole Dance, 15 - 100 år, F1
Start 13/9. Tors 19.15-20.25 12 ggr.
Ledare Jonas.
15 - 100 år F1 13/9 Tors 19.15-20.25 12 ggr 2295:- S:t Olofsg. 40 Jonas Info/Boka God platstillgång »