Latest Posts

    Sorry, no posts matched your criteria.

Michaela Bonnerup

Michaela Bonnerup

Michaela är en tidigare Västra Götalandsbo som flyttade till Uppsala för 8 år sedan. Hon började som elev på Uppsala Danscenter 2014 då hon bestämde sig för att testa på Pole Dance och hon blev kär direkt! Efter det har hon börjat dansa balett, jazz och nu senast salsa. 

2015 och 2017 tävlade hon i SM i Pole Sport och placerade sig båda gångerna på en andraplats i kategorin Double Professional.

”Att börja dansa är det bästa beslutet jag tagit i mitt liv! Den känslan vill jag sprida vidare till mina elever, jag vill att dom ska känna glädjen i dansen och utvecklingen på samma sätt som jag har gjort. Självförtroendet dans ger tror jag är svårt att hitta på andra ställen! Det bästa med Pole Dance är att det är jättebra träning för styrka, smidighet och själ, men det känns inte som du tränar under tiden.”

Pole dance

Youtube klipp från dansklassen på Uppsala Danscenter! Klicka här

Vi vill att du ska utvecklas och få ut det mesta av din träning! Alla medlemmar är välkomna att träna 2 ggr/veckan på våra Pole Socials under terminens gång. Detta ingår i kursavgiften. 

Pole dance är en mycket vacker sport som kombinerar dans, akrobatik och styrka på hög nivå. Många likheter kan hittas mellan pole dance och den akrobatiska cirkuskonsten chinese pole samt den indiska sporten mallakhamb. Som tränings- och motionsform har pole dance växt explosionsartat de senaste åren, och expanderar fortfarande i hela världen. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av vare sig dans eller gymnastik för att börja träna pole dance. Utifrån din egen förmåga kommer du att utveckla styrka i hela kroppen och förbättra din smidighet samt kroppskontroll. Innan du vet ordet av gör du saker du aldrig trodde var möjligt med din kropp. Pole dance rekommenderas inte till gravida då magmuskulaturen används mycket under träningen. Om du har problem/skador i axlar och handleder bör du kontakta din läkare innan du anmäler dig till en kurs. Ta gärna med en egen liten handduk att torka av svettiga händer med. Ta också av smycken som ringar, armband, klockor och halsband då dessa kan skada både dig och stången. Kom i tid till lektionen. Uppvärmningen är en mycket viktig del i träningen för att undvika skador. Vår åldergräns har inget att göra med att det på något sätt är en ”barnförbjuden” träningsform. Men då många trick och snurra kräver att man har tränat upp en del styrka och teknik har vi valt att sätta en åldersgräns på 15 år. Vi tränar barfota och du bör ha på dig hotpants och en sporttopp under dina vanliga träningskläder. Hudkontakten krävs för att kunna utföra de trick vi ska lära oss.

Ålder Nivå Start Dag och tid Pris Plats Ledare    
Pole Dance, 15 - 100 år, N
Start 10/9. Mån 18.00-19.10 12 ggr.
Ledare Michaela.
15 - 100 år N 10/9 Mån 18.00-19.10 12 ggr 1995:- S:t Olofsg. 40 Michaela Info/Boka Fullbokad. Nya anmälningar placeras på kölista »